Glädje och sorg

Måndagen var en omtumlande dag. Samma dag som vi hade minnestunden i kyrkan för 17-åringen som dött blev det officiellt att jag och och min fästmö ska gifta oss. Människor hörde av sig och gratulerade när jag jag förberedde inför den dystra kvällen. Glädje och sorg, liv och död. Djup glädje över det stora som jag och H ska få vara med om och djup sorg över ett liv som släckts alldeles för tidigt. Vi människor rymmer båda sidor, och vi får ta vara på båda känslorna. Man får gå in i sorgen, man får leva i glädjen.

Av hennes död vill jag lära mig att ta vara på livet, att vara rädd om mig själv och andra plus att tro och hoppas på ett evigt liv.

"När någon inför ett stort avgörande griper efter din hand - en glimt av guld i det järngrå, beviset för allt du icke vågat tro." - D. Hammarsköld.

Kommentarer
Postat av: Luddä

Grattis!

Tråkigt med 17-åring dock..

2009-01-28 @ 19:12:01
URL: http://lyddia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0