Pinsamheter

Nu verkar det som att grejen man ska göra bland bloggare är att dela med sig av pinsamheter man har gjort. Då ska inte jag vara sämre och dela med mig av nåt som jag tyckte var pinsamt.
 
Jag och mina kompisar blev ifjol tillfrågade om att vara med i ett tv-program som skulle ha med coola artister som skulle göra fräscha versioner av populära psalmer. Vi hakade på och förberedde oss inför detta. Det pinsamma i kråksången var bara att artisterna inte riktigt blev så hippa som vi hade trott (Cyndee Peters, som iofs är en härlig och talangfull kvinna, istället för Håkan Hellström och så vidare) och att programmet blev totalsågat av i stort sett alla nio miljoner invånare i vårt avlånga land.

Kommentarerna har skiftat mellan "Psalmtoppen är botten", "Ett hån" och den bästa av alla "Grymt bra [låt], men synd med den stelopererade svenska kören bara. Usch va livlöst."

Jag och mina kompisar hade trevligt under tiden inspelningarna ägde rum, men att ha varit med i nåt som blivit så totalsågat av experter, polare och hela svenska folket är ju ändå lite pinsamt.

Kolla in klippet här, om du vågar.

Höll på att glömma, dagens citat från Vägmärken: "- och då, vad är all lycka här emot löftet, där jag är, där skolen I ock vara."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0