Sol och härlighet

Det känns bra, på nåt vis! Vi styr upp lite nya grejer i kyrkan, solen skiner, folk i Bagis ler när man möter dem och det kanske blir utökning av vårt skolcafé som vi nu kör på måndagar och önsdagar. Kul!

Läser en del om Dag Hammarskjöld nu, och det inspirerar mig. Han känns som en hjälte i det tysta, en spännande person som löser världskriser med hjälp av diplomati och samtal och en funderare som inte bangar på att tänka de djupa tankarna.

Dagens citat: "Hur skulle du kunna bevara förmågan att höra, när du aldrig vill lyssna. Att Gud skall ha tid med dig anser du visst lika självklart som att du inte kan ha tid med Gud."

Vet inte hur det är för dig men för mig känns det som kloka ord.

Kommentarer
Postat av: P-M Nordkvist

En mycket läsvärd bok. Min favorit är travestin på Herrens bön.



"Låt ditt namn bli helgat, inte mitt

Låt din vilja ske, inte min

Låt ditt rike komma, inte mitt"





2009-01-12 @ 16:03:09
URL: http://utveckling.swedmedia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0