premiär!

Nu håller jag på att pyssla med den första pappersversionen av denna lilla blogg. Den kommer jag att använda här i kyrkan, lägga fram när vi har ungdomscaféer och så. Lite tankar som dels läggs ut på bloggen och dels blir ett halvt a4. Känns kul! Typ så här kommer första försöket att se ut:


bagisbloggen på papper - vecka 13.

Kolla in låttexten. Bra ord, tycker jag!

  

Vem tror jag att jag lurar?

Text och musik: Ulf Nomark

Vem tror jag att jag lurar?

Ingen annan är mig själv.

Vem tror jag att jag sårar?

Ingen annan är mig själv.

Jag vill inte se det,

som jag känner här längst in.

Jag vägrade att lyssna,

på den röst som nog är din.

Så jag ser mig som jag är,

utan förbehåll.

Och det gör ont,

det gör ont i mig.


Vem tror jag att jag lurar?

Ingen annan är mig själv.

Vem tror jag att jag sårar?

Ingen annan är mig själv.

Jag vill inte se det,

som jag känner här längst in.

Jag vägrade att lyssna,

på den röst som nog är din.

Men du ser mig som jag är,

och älskar mig ändå.

Och det känns skönt,

det känns skönt i mig.


Veckans tanke:

Varför stryker vi över våra egna ord med hur vi lever,

istället för att stryka under våra liv med våra ord?


Denna lilla lapp är en pappersversion av Andreas lilla blogg (bagisbloggen.blogg.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0